KFC

Islandsk i over 40 år

Mens KFC ikke er i Norge (vi håper de kommer snart) viser denne casestudien hvordan vi jobber med store internasjonale merkevarer med kompleks utførelse fra en kreativ idé til produksjon av kampanjen og gjennomføring.

KFCs jubileumskampanje på Island var omfattende og publisert i alle medier gjennom jubileumsåret. I spissen var det KFC-ikonet, oberst Sanders, men i unike islandske omgivelser, som portrettert av Halldór Halldórsson aka Dóri DNA (barnebarn av Halldor Laxness).

Kampanjen ble laget i samarbeid med byrået Republik.

Prikken over i-en var da kampanjen fikk anerkjennelsen for å være årets mest suksessrike reklamekampanje på Island i 2020 from the Icelandic Marketing Association (IMARK). Det kreative snakker for seg selv.

ÁRA - lógó
Íslenskt í 40 ár - auglýsing

Íslenskt í 40 ár - auglýsing
Íslenskt í 40 ár - strætó
Íslenskt í 40 ár - í sólbaði
Íslenskt í 40 ár - í sundi
Íslenskt í 40 ár - sundplakat
Íslenskt í 40 ár - símamyndir
úrklippur úr gömlum blöðum