Branding

Branding er prosessen ved å kommunisere elementene i en merkevare visuelt med en logo og finne posisjonen for merkevaren, spesielt når man bringer et nytt produkt til markedet. Rebranding innebærer å spisse kantene.

Branding

Branding er prosessen med å skape den positive oppfatningen av en merkevare og plassere den i markedet, definere grunnlaget og skape kjennetegn ved alt markedsføringsmateriell. Vi forankrer merkevarebyggingen i strategien med vårt verktøy for strategisk ledelse, Disruption®.

Når strategien er kartlagt, retter vi oppmerksomheten mot merkevareprosessen. Merket trenger en bestemt visuell identitet, logoen. Men branding involverer også elementer som misjonserklæringen og et tema eller en merkevarehistorie for å få frem budskapet. Vi ønsker at målgruppen skal ha en følelse for merkevaren og motta et konsistent budskap fra og om merkevaren i markedskommunikasjonen.

Vi jobber i tett samarbeid med våre kunder og deres merkevarer for å definere deres kjerne og for å kunne kommunisere ønsket budskap til målgruppen i annonseringen vi skal lage.

Rebranding

Rebranding er prosessen med å ta en merkevare tilbake til tegnebrettet. Rebranding innebærer vanligvis en endring i den visuelle identiteten, markedsføringsstrategien som har til hensikt å endre tankene til kunder, investorer og andre interessenter. Det som har fungert i den nåværende markedsføringsstrategien hjelper oss vanligvis å finne mulighetene til å gjøre forbedringer.

Branding portfolio

Vi har jobbet med branding og rebranding med flere kunder. Se en demo av arbeidet vårt i portfolio-delen.