Disruption®

Bransjer det er hard konkurranse i må skille seg ut for å kunne konkurrere, for å øke sin synlighet i markedet, ta økte andeler i sitt marked, eller for ikke å miste sine rettmessige andeler i sitt marked. For å kunne ligge i forkant trenger man en markedsføringsstrategi som er forankret i bedriftens forretningsstrategi og som bidrar til å forbedre merkevaren hver dag.

TBWA’s strategiske verktøy i 275 land

Disruption® er TBWA’s strategiske metode. Den er testet ut og vært en suksess i over fire tiår i reklame markedet verden over. Under Disruption® prosessen, går vi gjennom alt med et kritisk blikk. Vi kartlegger konkurenter, finner kundereisen til kundene og kundenes merkevarer og gjennom denne reisen finner vi din strategi videre.

Disruption® gir oss muligheten for å hjelpe selskaper med å bryte konvensjoner og tradisjoner som er med på å hindre merkevarene i å vokse og ta sine rettmessige andeler. Vi definerer nye muligheter og markedsområder, og legger sammen med kundene en ny og klar visjon for fremtidig suksess. Disruption®️-filosofien definerer arbeidet vårt og er kilden til ideer og konsepter vi genererer for våre kunder – Disruption®️ er vårt DNA.

TBWAs Disruption-metodikk har utviklet seg gjennom flere tiår med en imponerende merittliste av merker som har hatt stor nytte av arbeidet, inkludert Apple, Adidas, Nissan, PlayStation og Airbnb for å nevne noen. Vi har tatt flere av våre kunder gjennom vår Disruption®-prosess hvor kundene og merkevarene har oppnådd mer enn de ønskede resultatforbedringer. En Disruption®-prosess er spesielt effektfult og nyttig på merkevarer som står overfor fremtidige utfordringer i markedet, enten man opplever økt konkurranse gjennom tapte andeler, stagnasjon eller når teknologiske endringer eller nye markedsføringstiltak krever en gjennomgang for å kunne gjenvinne sin posisjon i markedet.

En klar marketing strategi er fundamentet for å lykkes og skape effektiv markedsføring. Vi har erfaring, kunnskap og innsikt om merkevarebygging som vi kan dele og som vi deler med våre kunder hver eneste dag i Norge, Norden og på våre 275 kontorer verden over. Strategien gir oss den nødvendige innsikten i merkevaren og markedet, og legger grunnlaget for all design, konseptutvikling, innholdsutvikling og all produksjon av reklamemateriell.