Digital strategi

Å utvikle en effektiv digital strategi med eksperter. En veldefinert digital strategi er avgjørende for enhver bedrifts digitale transformasjon. Vi tror ikke på eller nøyer oss med en tilnærming som passer alle, så hvorfor skulle du det?

Hos Pipar\TBWA og Pipar\ENGINE baserer vi all vår digitale markedsføring fullstendig på den digitale strategien utviklet for merkevaren. Vi har brukt Disruption® som et strategisk verktøy for merkevarer over hele verden og har utviklet innsikt og erfaring for å oppnå konkurransefortrinn for merkevaren din. Disse verktøyene har ikke bare blitt brukt til å øke merkekjennskapen eller øke salget, men også for ideologi. Positive sosiale og til og med politiske konsekvenser har gjort bruk av en klart definert strategi.

Vår tilnærming er skreddersydd til spesifikke mål og forretningskrav til enhver av våre kunder basert på data og analyser. Et team av internasjonale eksperter gjennomfører grundig markeds- og konkurrentundersøkelser og bruker flere tiår med erfaring til å definere KPI-er for mål relatert til dine kjernebehov. Ekspertene våre i Pipar\ENGINE jobber med data hver eneste dag. Det er nøkkelen i prestasjonsmarkedsføring slik at vi kan tilpasse oss, rette overskriften og fortsette kursen vi er på.

Digital strategy needs to include the different digital platforms where the customers interact with the brand. The strategy needs to include the website and or app, search engine optimization and search engine marketing and paid search as well as a social media strategy aligned with the branding and promotion.

Nettstrategi

Når du utvikler en nettstrategi er det viktig å vurdere den overordnede forretningsstrategien og den digitale strategien. Nettsiden er kjernen, hjertet og sjelen, kampanjeplattformen der merkevaren og kundene samhandler, både nåværende og potensielle kunder samt interne kunder og ansatte.

Utvikling av nettstrategien er prosessen der viktige beslutninger tas og lederstøtte er avgjørende for at prosessen skal lykkes.
Nettstrategien inkluderer:

  • Søkemotoroptimalisering
  • Søkemotormarkedsføring
  • Ytelsesmarkedsføring
  • Sosiale medier

En visjon og misjonserklæring for merkevaren må være på plass, så vel som enhver organisatorisk transformasjon, det være seg utvikling av nye produkter eller endringer i tilbud. Roller, lederskap og ansvar må være klart definert, så vel som nøkkelindikatorene.

Strategi for sosiale medier

For hver merkevare eller organisasjon må det utvikles og implementeres en klar strategi for sosiale medier. Skal du hoppe på alle vognene som går forbi? Er tilstedeværelsen av merkevaren din på alle sosiale medieplattformer nødvendig og tjener det en hensikt for merkevaren din?

Basert på sporing og måling setter vi nøkkelindikatorer for alle merker vi jobber med. De samme beslutningene må tas når du utvikler strategien for sosiale medier for merkevaren din. Vi må svare på spørsmål som:

  • Bruker målgruppen den sosiale medieplattformen?
  • Er den sosiale medieplattformen relevant for merkevaren din?

For hver sosiale medieplattform valgt i strategien må det settes klare mål. Er målene dine å øke bevisstheten for merkevaren, å øke engasjementet eller øke salget? Angi også de viktigste ytelsesindikatorene før du starter. Detaljene om frekvens må tas opp, men enda viktigere ansvaret og rollene for å publisere innhold. Å svare kunder på sosiale medier i tide er nøkkelen. Hvis responsen blir neglisjert for en hvilken som helst sosiale mediekanal, vil merkevaren din være bedre å ikke ha en tilstedeværelse på den plattformen i det hele tatt.

Kapasitet kan derfor være et viktig element i beslutningsprosessen om hvorvidt merkevaren din skal engasjere seg med kunder på en spesifikk sosial medieplattform. Vi i Pipar\ENGINE tilbyr våre tjenester etter ditt skjønn, vi kan utvikle og administrere din sosiale mediestrategi og lage innhold for å engasjere kundene dine. Se siden for sosiale medier for mer om betalt annonsering i sosiale medier og administrasjon av sosiale medier.

Kontakt oss og øk kapasiteten din med et team av Pipar\ENGINE-eksperter.