Pipar\MEDIA

Pipar\MEDIA handler om medieplattformer og medieplanlegging. Vårt team av mediekonsulenter har mange års erfaring med planlegging av reklamekampanjer slik at budskapet blir sett og hørt av målgruppen din.

Mediepublisering

Vi svarer på alle de store spørsmålene: Hvor? Når? For hvem? Og hvor mye?

For oss og våre kunder ønsker vi de beste resultatene fra markedsføringsinnsatsen samt og forbedre markedsførings-ROI med de riktige mediekanalene.

Pipar\MEDIA har mange års erfaring med medieplanlegging for det islandske markedet. Konsulentene våre er spesialister på sitt område og stoler på omfattende statistiske data. De dykker ned i tallene om visninger, lesninger, radiolytting, klikk på nettsider, trafikk på gatene samt suksessen til merkevarer på forbrukermarkeder, forbrukeratferd og endringer i markedet. Og de er absolutte trollmenn når det gjelder å oversette dataene til effektive medieplaner.

Vi lager medieplaner for våre kunder som skal nå målgruppen. Vi ønsker å ha akkurat riktig rekkevidde og frekvens for å oppnå ønsket reklamestimulans. All medieplanlegging er avhengig av de beste statistiske dataene og markedsundersøkelsene som er tilgjengelige for oss.

Vi tilbyr våre kunder en tjenesteportal hvor de kan logge inn for å få oversikt over medieplanlegging og mediekjøp. Oversikten gir et dashbord med annonsekampanjer og annonseforbruk, som kan sees over tid eller du kan se på individuelle mediekanaler. En sammenligning er mulig på mange forskjellige måter. Verktøyet gir oss og våre kunder muligheten til å ta bedre beslutninger og identifisere hvordan valg av riktig mediemiks kan påvirke suksess.

Pipar\MEDIA bruker den beste tilgjengelige markeds- og medieundersøkelsen som grunnlag for all medieplanlegging og annonseutgifter. Gallup på Island tar målinger av de nasjonale medieplattformene for TV, radiostasjoner, trykte medier og nettbaserte nyhetsmedier som gir informasjon om deres bruk og markedsandel. Vi krysser disse dataene med forskjellige medieplattformer for å lage den beste medieplanen hver gang. Undersøkelser om forbrukeratferd gir innsikt i livsstil, demografi, forbrukeregenskaper og trender, kjøpsatferd og sosiale holdninger.

Advertising Marketing Research gjør oss i stand til å overvåke annonseringsrekkevidden og frekvensen til merkene vi jobber for, så vel som konkurrentene. Statistiske data fra det islandske vegvesenet og Islands statistikk brukes også til informasjon om utsalgsskilt, industrier og innbyggere.

Dersom vi trenger hjelp med internasjonale kampanjer kan vi benytte vår partnere i Omnicon Group.